Anvelope de sezon si importanta lor

Odata ce temperaturile incep sa faca trecerea catre noul sezon de vara, o schimbare importanta pe care orice sofer trebuie sa o faca, este inlocuirea anvelopelor de iarna cu anvelope de vara. Acest aspect este foarte important pentru siguranta si calitatea condusului, insa este ignorat de o serie de soferi. Motivele pentru care se ignora aceasta schimbare importanta sunt variate: idei false cu privire la performanta cauciucurilor, dorinta de a economisi prin a nu cumpara un nou set sau diferite motive invocate de la caz la caz.

anvelope vara
anvelope iarna
anvelope all season

Realitatea este ca, anvelopele sunt fabricate cu un scop precis si ofera performanta maxima in anumite conditii de drum si temperaturi. Anvelopele de vara sunt concepute sa se comporte exemplar de la temperaturi de 7 grade in sus, in timp ce anvelopele de iarna sunt performante de la temperaturi de 7 grade in jos. Folosirea unui tip de anvelope in conditii pentru care nu a fost creata sau adaptata, poate duce la o serie de urmari si dezavantaje in timp. Precum:

Nevoia prematura de a schimba anvelopele

Faptul ca folositi o anvelopa de iarna in conditii de temperatura ridicata, poate duce la o uzura intensa a benzii de rulare. Cauciucul folosit in compozitia profilelor de iarna este mult mai moale, iar la temperaturi ridicate banda de rulare se uzeaza mult mai intens chiar si in timpul unui condus preventiv. Pe de alta parte, anvelopele de vara, avand o rigiditate sporita in sezonul cald, pentru o stabilitate ridicata in timpul condusului cu viteze ridicate sau viraje, ajunge sa se intareasca, in timpul temperaturilor scazute isi pierd mare parte din performante datorita compusilor din cauciuc. Acest lucru, va reprezenta in timp un cost mai mare, fiind nevoiti sa schimbati anvelopele mai repede, datorita uzurii premature sau lipse de performante.

Risc crescut de accident

Datorita compusilor care isi pierd mare parte din proprietati cand anvelopele sunt folosite in conditii de temperaturi nepotrivite, si reactia anvelopei la stilul de condus al masinii este intarziat. Prin urmare, distanta de franare poate fi marita considerabil. Ca o comparatie, distanta de franare de la 100 km/h la un stop complet, la o temperatura de 20 grade pe asfalt uscat, este de 46 m pentru o anvelope de iarna si 41 m pentru o anvelope de vara. Diferenta intre ele este de 5 m, adica lungimea unui turism de clasa compacta. Asta poate face diferenta intre un accident sau evitarea acestuia. Aceste rezultate au fost obtinute de catre agentia engleza Which.

Consum crescut si performante scazute

Timpul de accelerare este crescut datorita dificultatii cu care anvelopele ruleaza in conditii diferite fata de scopul pentru a fost conceputa. O alta urmare, o reprezinta consumul de carburant crescut datorita rezistentei marite la intaintare. Acest lucru se poate traduce printr-un consum marit cu pana la 1 L de combustibil la 100 km, in functie de dimensiunea anvelopei si stilul de condus.

Montarea unei set de anvelope potrivit pentru temperaturile de afara este imperativ recomandata de catre producatorii de anvelope, in special in timpul condusului pe distante lungi, cum ar fi concediile sau alte cazuri unde veti folosi anvelopele intens pentru deplasari pe distante mari. In consecinta, siguranta masinii, a soferului si a pasagerilor este afectata daca se ruleaza cu anvelope nepotrivite pentru conditiile de drum.

Peste 850.000 de anvelope in stoc