0item(s)

Nu aveti nici un produs in cosul de cumparaturi

Product was successfully added to your shopping cart.

Test la anvelope iarna pentru dimensiuni variate

Vezi mai jos lista completa de teste anvelope de iarna si all season.

  

Test 2016 la anvelope de iarna cu dimensiunea 215/60R17 (Auto Motor und Sport)

Odata cu inceperea sezonului rece, cei de la Auto Motor und Sport ne propun primul lor test la anvelope de iarna din aceasta perioada. La fel ca in testul realizat pe anvelope all season mai devreme in acest an, a fost utilizat un autoturism Opel Mokka, echipat cu anvelope de iarna cu dimensiunea 215/60R17 (cu indici de viteza in H si in V). Cele trei criterii testate si proportiile acestora in punctajul final au fost:

  • Performante pe zapada (30%)
  • Performante pe carosabil uscat (30%)
  • Performante pe carosabil ud (30%)
  • Performante energetice (10%)

 

Primul loc in test a fost ocupat de varianta pentru SUVuri a profilului Continental ContiWinterContact TS850 P, cu un punctaj de 9.1 dintr-un maxim posibil de 10. Astfel, aceste anvelope au obtinut calificativul “foarte recomandate”. Cei de la Auto Motor und Sport au ajuns la concluzia ca anvelopele de iarna ale celor de la Continental garanteaza performante extrem de ridicate pe zapada si pe carosabil umed in ceea ce priveste manevrabilitatea, franarea si tractiunea. Singurele obiectii avute au avut legatura cu franarea pe carosabil uscat si zgomotul in rulare, cei de la Auto Motor und Sport considerand ca aici ar exista loc de imbunatatire.

 Cu un total de 8,9 puncte, anvelopele de iarna Nokian WR D4 au ocupat locul al doilea. Desi acestea au aratat o mica tendinta de supravirare pe carosabil umed si pe zapada si manevrabilitate putin scazuta, acestea au multe caracteristici pozitive care le recomanda. Printre acestea, cei AMS noteaza performantele pe timp de iarna cu mult peste medie, rezistenta foarte buna la acvaplanara si distante de franare foarte scurte atat pe carosabil uscat cat si pe umed. Astfel, anvelopele de iarna Nokian WR D4 au obtinut calificativul “recomandate”.

 Cei doi membri ai familiei Dunlop Goodyear, anvelopele de iarna Goodyear UltraGrip Performance Gen-1 si Dunlop Winter Sport 5 SUV au obtinut la randul lor calificativul “recomandate”, imediat in urma anvelopelor Nokian. Cele doua anvelope de iarna au impartit locul al treilea, cu 8,8 puncte.

 Ambele profiluri au obtinut performante convingatoare si un echilibru foarte bun in conditiile de iarna testate dar si pe carosabil uscat. Ca si apsecte putin negative, in cazul anvelopelor Goodyear a fost detectata o mica modificare a performantelor in momentul cresterii sarcinii, iar la anvelopele Dunlop s-au observat timpi de raspuns putin scazuti in schimbarea directiei. De asemenea, ambele anvelope au aratat un nivel putin mai scazut al confortului datorita cauciucului foarte moale utilizat (cauciuc care, totusi, ofera siguranta sporita pe timpul iernii). Auto Motor und Sport au mai adaugat ca ambele modele sunt totusi relativ noi comparativ cu celelalte anvelope din test, fapt pentru care acestea trebuie urmarite si pe viitor pentru rezultate mai concrete.

 Urmatoarele doua anvelope de iarna din test, Hankook Winter I*Cept Evo2 si Vredestein Wintrac Xtreme S, au incheiat la egalitate cu 7,9 puncte, obtinand calificativul “bune”. Anvelopele Hankook au pierdut puncte pentru performantele de pe umed, distantele de franare si manevrabilitate dar si pentru faptul ca sunt “destul de limitate ca performanta globala”.

 Pe de alta parte, pneurile Vredestein au fost depunctate datorita controlului lateral ceva mai scazut, a tractiunii pe zapada mai reduse si a tendintei de supravirare pe suprafete ude. Totusi, cele doua cauciucuri sunt echilibrate, dinamice si in mare parte stabile, oferind un raport calitate/pret foarte bun, chiar si pe zapada.

 Acelasi calificativ a fost obtinut si de cauciucurile de iarna Bridgestone Blizzak LM-80 Evo, acestea obtinand 7,7 puncte, datorate performantelor foarte bune in ceea ce priveste comportamentul pe zapada si a randamentului energetic. Totusi, acestea au aratat rezultate destul de slabe la franarea pe carosabil ud si un comportament nu foarte optim in ceea ce priveste acvaplanarea.

 Anvelopele Westlake SW658 au obtinut 7,6 puncte, neavand nicio parte pozitiva sau negativa care sa iasa in evidenta. Cei de la AMS au notat ca “anvelopele sunt simple, echilibrate, usor de controlat dar cu performante globale relativ reduse, tractiunea pe zapada fiind moderata”. Ultima anvelopa din test, GT Radial Champiro WinterPro HP, a avut rezultate asemanatoare. Aceasta a primit 7,5 puncte, aratand distante destul de scurte de franare pe zapada, manevrabilitate medie pe carosabil uscat si zgomot redus la rulare. Aspectele negative observate sunt distantele de franare lungi pe uscat si umed, rezistenta scazuta la acvaplanare si rezistenta ridicata la rulare.

 Cu un scor total de 6,5, anvelopele Star Performer SPTV au incheiat testul pe ultimul loc. Chiar daca au obtinut rezultate multumitoare pe uscat, acestea s-au dovedit a fi foarte slabe in conditii de iarna si distante de franare mari pe carosabil ud. Cei de la AMS au notat ca aceste anvelope nu sunt deloc recomandate pentru regiuni inzapezite.

Test anvelope de iarna

 

 

Test 2016 la anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55R16 (Auto bild)

test cauciucuri iarna

Dupa realizarea unui test preliminar, unde 30 de anvelope au fost ‘eliminate’ din competitie pentru performante slabe pe zapada si pe carosabil umed, celebra publicatie germana Auto Bild a realizat un test comparativ pe cele mai interesate anvelope de vara din acest sezon de iarna 2016/2017.

Testul realizat pe 20 de anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55R16 (91/94 V, indici de sarcina si viteza testati) a inclus trei anvelope ce au obtinut calificativul “exemplar”; acestea sunt Continental ContiWinterContact TS860, Michelin Alpin 5 si Goodyear UltraGrip 9. Imediat dupa cele 3 anvelope de pe podium s-au situat alte 5 anvelope care au obtinut calificativul “bine”, si anume: Dunlop Winter Sport 5, Pirelli Winter Cinturato, Semperit Speed Grip 2, Nokian WR D4 si Hankook Winter I*Cept RS2 W452.

Alte 10 cauciucuri de iarna au primit calificativul “satisfacator”, ultimele doua anvelope din test – BF Goodrich g-Force Winter si Fulda Kristall Control HP – obtinand doar calificativul “recomandate conditional”.

“O anvelopa exemplara, fara probleme sau defecte” – astfel a fost caracterizata anvelopa ce a castigat testul, Continental ContiWinterContact TS860. Caracteristicile care au diferentiat aceste anvelope fata de restul competitiei, conform celor de la Auto Bild, sunt:

  • Manevrabilitate superioara, indiferent de conditiile de vreme.

  • Timpi de reactie excelenti la schimbarea directiei si in viraje.

  • Eficienta energetica superioara, pret bun raportat la performantele oferite.


Ocupanta locului 2, Michelin Alpin 5, a aratat cele mai bune performante pe carosabil inzapezit, manevrabilitate ridicata pe carosabil uscat sau umed, distante de franare scurte pe carosabil ud si zgomot exterior scazut. Singura problema raportata de cei de la Auto Bild referitoare la anvelopele Michelin este legata de pretul putin cam mare.

Goodyear UltraGrip 9, ocupanta locului 3 pe podium, a fost laudata pentru performantele generale foarte bune aratate pe suprafete inzapezite sau ude, dar si pentru comportamentul excelent afisat impotriva acvaplanarii. In plus, aceste anvelope au aratat o rezistenta foarte scazuta la rulare. Singurul minus aratat de anvelopele celor de la Goodyear este randamentul kilometric nu foarte impresionant pentru o anvelopa premium.

Desi primele 3 anvelope din test au fost aproape lipsite in totalitate de probleme, urmatoarele 17 pneuri au aratat fiecare macar cate un comrpomis, fapt care se reflecta in lipsa obtinerii unui calificativ maxim.

  • Anvelopele Dunlop Winter Sport 5 ofera manevrabilitate doar medie pe suprafete uscate.

  • Anvelopele Pirelli Winter Cinturato ofera un control lateral suboptim pe suprafete uscate.

  • Anvelopele Semperit Speed Grip 2 au aratat manevrabilitate scazuta pe zapada.

  • Anvelopele Nokian WR D4 au fost depunctate pentru controlul lateral scazut pe uscat si pentru randamentul kilometric scazut.

  • Anvelopele Hankook Winter I*Cept RS2 W452 au aratat un control lateral mediocru si distante de franare suboptime pe carosabil umed.


Ocupanta locului 9, anvelopa Bridgestone Blizzak LM001 a primit calificativul “satisfacator”, datorita faptului ca a aratat o tendinta de subvirare pe carosabil uscat si distante de franare ridicate pe carosabil uscat. Anvelopele Barum Polaris 3 au aratat “un nivel limitat al aderentei si timpi de raspuns scazuti la schimbarea directiei pe carosabil uscat”. Pe de alta parte, cele doua anvelope mentionate mai sus au aratat caracteristici bune pe zapada si un comportament convingator pe carosabil umed. In plus, acestea au un pret foarte bun raportat la performantele oferite.

Locul 11 a fost ocupat la egalitate de anvelopele Kleber Krisalp HP2 si Uniroyal MS Plus 77: prima a aratat slabiciuni pe suprafete umede iar a doua a a fost putin mai slaba pe uscat. Niciuna din cele doua anvelope, nici cele situate sub acestea in clasament, nu a aratat vreo slabiciune semnificativa pe zapada. De regula, diferentierea intre anvelopele din mijlocul si partea de jos a clasamentului fata de cele din top s-a facut la performantele pe carosabil ud.

Rezultatele testului:

rezultate anvelope in teste

 

Test 2016 la anvelope de iarna cu dimensiunea 205/55R16 (Auto Zeitung)

Celebra publicatie germana Auto Zeitung revine cu un nou test pe anvelope de iarna, probele si rezultatele fiind unele extrem de interesante. Acestia au testat 13 profiluri recente de anvelope de iarna in dimensiune 205/55R16, inclusiv Continental ContiWinterContact TS860, Dunlop Winter Sport 5, Goodyear UltraGrip 9 si Nokian WR D4. In plus, cei de la Auto Zeitung au considerat foarte utila includerea anvelopelor all season Michelin CrossClimate in test.

Cele mai noi anvelope nu dezamagesc

Anvelopele Continental ContiWinterContact TS850 au fost castigatoare in aproape toate testele la care au participat in trecut, deci nu vine ca o surpriza ca noul model TS860 domina din nou testul. Acestea au aratat cele mai bune rezultate pe zapada si pe carosabil umed, cea mai buna eficienta energetica, cel mai bun nivel al confortului si rezultate foarte bune pe carosabil uscat.

Anvelopele de iarna Nokian WR D4 continua sa tina stacheta ridicata, asemeni vechiului profil WR D3. Acestea au aratat performante foarte bune atat pe zapada cat si pe carosabil uscat. Comparativ cu ocupantele primului loc, anvelopele Nokian WR D4 au avut performante putin mai slabe pe carosabil umed, dar au aratat, totusi, performante excelente pe zapada.

Locul trei a fost ocupat de noile pneuri de iarna de la Pirelli, Winter Cinturato. Acestea au aratat rezultate bune pe zapada si pe carosabil ud, dar au aratat distante de franare putin mai lungi pe carosabil uscat si o rezistenta la rulare mai ridicata comparativ cu anvelopele Continental.

Nu surprinde faptul ca pe urmatoarele locuri s-au situat anvelopele de la Goodyear, Michelin si Dunlop. Toate cele trei anvelope au aratat performante foarte bune si echilibrate, diferentele dintre primele 6 anvelope din test fiind unele destul de mici.

Michelin CrossClimate

Cei de la Auto Zeitung au decis sa includa si anvelopele all season Michelin CrossClimate in test, lucru interesant tinand cont ca singura rezerva pe care o au de regula soferii referitor la aceste anvelope este legata de performanta pe zapada si pe polei.

Dupa cum era de asteptat, anvelopele all season au dominat proba de franare pe carosabil uscat, oprind masina la 100km/h dupa 40,2 metri, comparativ cu anvelopele de iarna Continental care au oprit masina dupa 44,4 metri. Tura de pista uscata a fost castigata tot de anvelopele CrossClimate, care au parcurs cei 3,3 km in 107,9 secunde, comparativ cu cele 109,3 obtinute de Continental.

Pe carosabil umed, anvelopele Michelin au oprit masina dupa 57,6 metri, pe cand cele de la Continental au avut o performanta aproape identica, si anume 57.9 metri. Pe de alta parte, cei de la Continental au obtinut un timp mai bun pe carosabil umed, obtinand un timp de parcurgere a pistei de 1,7km de 87,5 secunde, comparativ cu cele 89 de secunde obtinute de Michelin. Astfel, la aceasta proba, cei de la Michelin au ocupat locul al 4.

Performanta pe zapada este capitolul unde CrossClimate are cei mai multi contestatari. La franarea de al 50 km/h pe zapada, anvelopele de iarna de la Continental au oprit masina dupa 24,2 metri, pe cand anvelopele Michelin CrossClimate dupa 25,1 metri, invingand o singura anvelopa de iarna din test. In testul de manevrabilitate, anvelopele Continental au terminat tura de 1,3km in 74 de secunde, pe cand CrossClimate a reusit un timp de 77,1 secunde.

Chiar daca este o distanta destul de mare intre TS860 si CrossClimate, totusi anvelopa all season de la Michelin a reusit sa obtina timpi mai buni de cat 3 anvelope de iarna, inclusiv expertii in anvelope de iarna de la Vredestein.

Concluzia este urmatoarea: daca locuiti intr-o zona unde zapezile apar rar si nu sunt foarte inalte, anvelopele Michelin CrossClimate reprezinta o optiune de top. Totusi, pentru zonele unde iarna se resimte puternic, ideala ramane orientarea catre anvelope de iarna autentice.

 

Rezultatele testului

 

Locul 1: Continental ContiWinterContact TS860

Total: 412 / Uscat: 84 / Ud: 142 / Zapada: 143 / Confort: 9 / Rezistenta la Rlare: 25 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Rezultate foarte bune pe zapada, distante de franare scurte si manevrabilitate buna pe carosabil ud, distante de franare scurte pe uscat, rezistenta la rulare scazuta.

Puncte negative: Distante de franare relativ slabe pe carosabil uscat.

 

Locul 2: Nokian WR D4

Total: 387 / Uscat: 83 / Ud: 124 / Zapada: 142 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare: 21 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Manevrabiliate buna pe zapada, distante de franare scurte pe carosabil ud, cea mai buna distanta de franare pe carosabil uscat (pe langa Michelin CrossClimate), ofera siguranta pe carosabil uscat, rezistenta scazuta la rulare

Puncte negative: Manevrabilitate mediocra pe carosabil ud

 

Locul 3: Pirelli Winter Cinturato

Total: 378 / Uscat: 70 / Ud: 138 / Zapada: 139 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 15 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Manevrabilitate si feedback de nivel inalt la condusul pe zapada, manevrabilitate buna pe carosabil ud.

Puncte negative: Distante de franare mari si tendinta de subvirare pe carosabil ud, rezistenta mare la rulare.

 

Locul 4: Michelin CrossClimate

Total: 376 / Uscat: 105 / Ud: 122 / Zapada: 113 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 21 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Rezultate acceptabile pe zapada, distante de franare scurte si manevrabilitate buna pe carosabil uscat.

Puncte negative: Rezistenta slaba la acvaplanarea laterala

 

Locul 4: Goodyear UltraGrip 9

Total: 376 / Uscat: 78 / Ud: 127 / Zapada: 132 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 22 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Tractiune foarte buna pe zapada, distante de franare si stabilitate laterala ridicata pe carosabil ud.

Puncte negative: Subvireaza pe zapada, feedback relativ scazut pe carosabil ud

 

Locul 4: Michelin Alpin 5

Total: 376 / Uscat: 71 / Ud: 128 / Zapada: 140 / Confort: 8 / Rezistenta la rulare: 18 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Tractiune buna pe zapada, aderenta buna per total pe timp de ploaie

Puncte negative: Timpi de rapsuns scazuti pe zapada, manevrabilitate si control de nivel scazut pe uscat

 

Locul 7: Dunlop Winter Sport 5

Total: 367 / Uscat: 80 / Ud: 112 / Zapada: 136 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare: 22 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Distante de franare scurte pe zapada si uscat, rezistenta foarte buna la acvaplanare, rezistenta la rualre scazuta.

Puncte negative: Subvireaza pe zapada, distante de franare mediocre pe carosabil ud, manevrabilitate relativ slaba pe uscat.

 

Locul 8: Hankook Winter I*Cept RS2

Total: 363 / Uscat: 85 / Ud: 104 / Zapada: 141 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 16 / Zgomot: 10

Puncte pozitive: Tractiune foarte buna, distante de franare si stabilitate de nivel inalt pe zapada, rezistenta foarte buna impotriva acvaplanarii, foarte putin zgomotoase.

Puncte negative: Manevrabilitate scazuta pe carosabil ud, distante de franare lungi pe ud.

 

Locul 9: Bridgestone Blizzak LM001

Total: 341 / Uscat: 80 / Ud: 100 / Zapada: 127 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 19 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Rezistenta foarte buna impotriva acvaplanarii longitudinale, aderenta foarte buna si manevrabilitate excelenta pe carosabil uscat

Puncte negative: Control destul de slab al directiei pe zapada, distante de franare scurte si tendinte de subvirare pe carosabil ud, cea mai slaba distanta de franare din test pe carosabil uscat.

 

Locul 10: Nexen Winguard SnowG WH2

Total: 341 / Uscat: 84 / Ud: 86 / Zapada: 136 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 20 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Performante globale foarte bune pe carosabil inzapezit.

Puncte negative: Se uzeaza destul de repede si ofera o manevrabilitate putin mai slaba pe umed.

 

Locul 11: Kumho WinterCraft WP71

Total: 309 / Uscat: 76 / Ud: 76 / Zapada: 125 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 16 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Distante de franare scurte pe zapada si pe carosabil uscat, rezistenta la rulare scazuta.

Puncte negative: Tendinta de subvirare pe zapada si pe carosabil uscat, stabilitate laterala slaba, distante de franare lungi si aderenta slaba pe carosabil umed.

 

Locul 12: Vredestein Wintrac Xtreme S

Total: 307 / Uscat: 84 / Ud: 73 / Zapada: 114 / Confort: 9 / Rezistenta la rulare: 18 / Zgomot: 9

Puncte pozitive: Tractiune ridicata si manevrabilitate sporita pe carosabil uscat.

Puncte negative: Aderenta slaba pe zapada, rezistenta scazuta impotriva acvaplanarii, distante de franare lungi pe carosabil umed.

 

Locul 13: GT Radial Champiro WinterPro HP

Total: 305 / Uscat: 78 / Ud: 95 / Zapada: 102 / Confort: 6 / Rezistenta la rulare: 14 / Zgomot: 10

Puncte pozitive: Manevrabilitate ok pe carosabil uscat, silentioase.

Puncte negative: Rezistenta scazuta impotriva acvaplanarii, eficiena energetica foarte scazuta, aderenta slaba pe carosabil ud.

 

Locul 14: Westlake SW618

Total: 249 / Uscat: 74 / Ud: 52 / Zapada: 98 / Confort: 7 / Rezistenta la rulare: 10 / Zgomot: 8

Puncte pozitive: Niciunul mentionat.

Puncte negative: Aderenta slaba, manevrabilitate de nivel foarte scazut, rezistenta foarte slaba impotriva acvaplanarii, distante de franare foarte slabe pe umed, manevrabilitate slaba pe carosabil uscat, rezistenta foarte mare la rulare.

 

 

 

Test 2016 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (Auto Bild)

Test anvelope all season 

Cel mai nou test realizat pe anvelope all season de catre cei de la Auto Bild vede ocupantele primelor doua locuri de anul trecut facand schimb de locuri – Goodyear Vector 4Seasons si Michelin CrossClimate. Astfel, putem spune ca invingatorul in testul pe anvelope

all season cu dimensiunea 205/55R16 de anul acesta este de fapt… un profil de anvelope de vara – Michelin CrossClimate fiind promovate de catre producator ca fiind anvelope de vara proiectate si aprobate legal pentru a fi utilizate pe tot timpul anului.

Indiferent de cum ar fi ea numita sau promovata, cert este ca cei de la Auto Bild au numit anvelopa Michelin CrossClimate drept cea mai buna dintre cele 10 anvelope testate, oferindu-i calificativul ‘exemplar’.

Auto Bild prezinta anvelopele CrossClimate drept “o alegere excelenta pentru tot timpul anului, cu cele mai bune performante pe carosabil uscat si pe timp de ploaie; singurul mic dezavantaj apare in momentul franarii pe zapada.”

Manevrabilitatea superioara si durata de viata medie ridicata au fost alte elemente care au fost mentionate de catre cei de la Auto Bild referitor la anvelopele CrossClimate, aceasta din urma calitate oferindu-le si titlul de “Campion Eco” , impartit alaturi de ocupanta locului 3, Quadraxer 2. Quadraxer 2 sunt anvelope produse de Kleber, brand detinut tot de catre cei de la Michelin. Cel mai bun randament kilometric a fost obtinut de anvelopele Kleber si Michelin: in teste, acestea au putut parcurge peste 55 000 de kilometri. Desi anvelopele Michelin CrossClimate sunt cele mai costisitoare din acest test, rezistenta lor la uzura demonstreaza ca si montarea anvelopelor premium all-season poate fi viabila.

A doua generatie a anveloperlor Goodyear a dat si ea dovada de performanta convingatoare multumita caracteristicilor admirabile de iarna si distanta mica de franare pe suprafete umede. Pe de alta parte “distanta mare de franare pe uscat” a fost vazuta ca u slabiciune. Anvelopelor Quadraxer 2 le-a fost refuzata o pozitie mai inalta in acest clasament din cauza stabilitatii laterale de nivel mediocru, ignorand asta totusi, cauciucul Kleber a fost numit cel mai bun raport calitate pret, un produs cu distanta de franare mica, longeviv si necostisitor.

Pozitiile 5 si 6 au fost ocupate de Fulda MultiControl respectiv Hankook Kinergy 4S. Anvelopa Fulda a fost recomandata pentru performanta foarte buna pe zapada, stabilitatea pe carosabil umed si uscat, confortul inalt si pretul scazut, totusi a atras critici la franarea pe umed. Kinergy 4S au fost de asemenea slab notate pentru distanta de franare, pe langa asta a fost luat in considerare si faptul ca nu garanteaza fiabilitate 100% pe timp de iarna, totusi au fost recomandate pentru raspunsul rapid la virare, manevrabilitatea dinamica si pretul scazut al acestora.

Nokian Weatherproof a ocupat cel de-al saselea loc datorita echilibrului intre siguranta pe zapada si rezistenta la acvaplanare. Ce a dezavantajat aceste anvelope este performanta scazuta in franarea pe teren umed si uscat, si manevrablitatea pe teren umed, care se manifesta prin supravirare. Dupa ea, pe locul al saptelea, urmeaza Vredestein Quattrac 5 al caror teste au ajuns la concluzia ca ofera caracteristici mediocre pe zapada si timp de franare indelungat pe suprafete uscate. De asemenea , Auto Bild a adaugat ca anvelopa ofera conditii armonioase de manevrabilitate in orice conditii de vreme si ca are un bun raport calitate/pret.

Al optulea loc a fost ocupat de Piralli Cinturato All Season. In timp ce Auto Bild descriu cauciucul Pirelli ca oferind “calitati bune pe timp de iarna, rezistenta foarte buna la acvaplanare” aceste anvelope sunt dezavantajate de “stabilitatea laterala mediocra pe suprafete umede si uscate”. Durata de viata a anvelopei a fost desemnata ca fiind scurta. Uniroyal AllSeasonExpert a terminat pe locul al noualea, avand un timp de franare completa pe zapada foarte scazut si rezistenta impotriva acvaplanarii. Pe langa caracteristicile pozitive s-a remarcat o subvirare pe suprafata uda si uscata demna de luat in calcul cat si o franare indelungata pe teren uscat si umed.

Toate anvelopele clasate intre locul al treilea si al noualea au primit un calificativ satisfactor, ultimul loc insa nu s-a bucurat de asta. Firestone Multiseason a primit o semi-recomandare pentru performanta sa, care s-a remarcat printr-o manevrabilitate crescuta pe zapada, insa multe puncte negative precum subvirarea pe suprafata umeda si uscata si timpi de franare notabil de lungi atat pe suprafete ude cat si uscate.

 rezultate anvelope 205 55 r16 iarna

 

 

 

Test 2016 la anvelope all season cu dimensiunea 205/55R16 (ACE, ARBO)

teste cauciucuri all season

 

Principala intrebare pe care cele doua organizatii au pus-o a fost: „Sunt anvelopele all season cu adevarat eficiente pe tot timpul anului sau sunt doar anvelope de iarna care imprumuta cateva elemente specifice anvelopelor de vara?”

Anvelopele testate de cei de la ACE si ARBO sunt:

  • Bridgestone A001

  • Goodyear Vector 4Seasons

  • Hankook Kinergy 4S

  • Kumho Solus HA31

  • Michelin CrossClimate

  • Nokian Weatherproof

  • Pirelli Cinturato All Season

  • Sava Adapto HP

  • Uniroyal AllSeason Expert

  • Vredestein Quatrac 5

 

rezultate teste anvelope all season 205 55 r16

Anvelopele au fost echipate pe un autoturism VW Golf VII, iar ca referinta au fost utilizate Continental PremiumContact 5 (anvelope de vara) si Dunlop Winter Sport 5 (anvelope de iarna).

 

Anvelopele castigatoare au fost Nokian Weatherproof, care au obtinut 203 de puncte dintr-un maximum de 260, primind calificativul “foarte recomandate”. Punctele forte ale acestor anvelope, asemanator cu anvelopele de pe locul 2, Goodyear Vector 4Seasons (194 de puncte), sunt legate de manevrabilitatea si franarea pe drumurile inzapezite.

Pe de alta parte, performantele ambelor anvelope pe carosabil uscat au fost destul de putin convingatoare: echipat cu anvelopele de vara Continental PremiumContact 5, autoturismul Golf VII a oprit de la o viteza de 100 km/h dupa doar 37,8 metri. Cand a fost echipat cu anvelopele Nokian Weatherproof, , autoturismul s-a oprit dupa 44,1 metri iar cu anvelopele Goodyear Vector 4Seasons dupa 46,1 metri.

Masina s-a oprit dupa 45,7 metri cand a fost echipata cu anvelopele de iarna Dunlop Winter sport 5, plasand performantele sale intre cele anvelopele all season de pe locul 1, respectiv locul 2.

anvelope all season in teste

In testele pe carosabil umed, anvelopele all season au avut un comportament asemanator cu al anvelopelor de vara: anvelopele Nokian s-au oprit dupa 58,7 metri iar anvelopele Goodyear dupa 58,9 metri. Anvelopele de iarna Dunlop au oprit masina dupa 60 de metri iar anvelopele de vara Continental dupa 52 de metri.

Conform testerului celor de la ACE, “aproape toate anvelopele all season testate au aratat ca anvelope de iarna deghizate. Acestea au oferit in principal siguranta pe suprafete inzapezite sau acoperite de polei. Majoritatea anvelopelor all season nu pot tine pasul cu anvelopele de vara in conditii ploaie, iar pe carosabil uscat – la fel ca si anvelopele de iarna – sunt o alegere cu siguranta nepotrivita.”

Singura exceptie de la aceasta situatie a fost Michelin CrossClimate. Profilul a ocupat locul al 3lea in test, avand cele mai bune rezultate in ceea ce priveste performantele cu franarea pe carosabil uscat, fiind totusi ceva mai slabe pe zapada.

Rezultate finale:

test cauciucuri iarna versus all season